Passa al contingut principal

Proposta consensuada


Companys i companyes,


El passat mes de juliol, com ja us varem fer saber mitjançant una nota informativa, es va arribar a un acord amb l’ajuntament per iniciar un procés de negociació per l’aplicació de les mesures incloses en PSG del 2012 i el R.D. 20-2012 (pels quals queda suspesa la paga de Nadal, es redueixen els permisos i s’instaura la jornada mínima de 37,5 h.) Aquest procés de negociació s’ha iniciat aquest setembre y el nostre objectiu és que la seva aplicació sigui el menys lesiva possible, pel conjunt de treballadors.

És per això que davant aquesta circumstància, hem iniciat converses amb la resta de sindicats per tal de cercar punts de trobada i un màxim de consens. Us hem de dir que no resulta gens fàcil  a causa de la complexitat de la situació generada per una normativa molt restrictiva i d’obligat compliment, a més de la situació econòmica general. Així mateix ens trobem amb diferents sensibilitats, horaris i tasques dins de la plantilla i això ens obliga a tenir una visió més amplia en la elaboració de propostes.

En aquest sentit, davant la supressió de la Paga Extra de Nadal, varem plantejar poder recuperar la part que va ser retallada a principis de 2012, recuperant el gruix que representava la paga d’especial rendiment. Quant a l’aplicació de la jornada mínima de 37,5 h, l’Ajuntament proposa aplicar-la en una jornada ordinària de matins i la creació d’una jornada partida (a valorar) per aquells serveis on fos necessari, desapareixen totes les prolongacions de jornada actuals

Us presentem , per a la vostra informació, el document que hem elaborat aquesta secció i hem consensuat amb la P.S.U. i la S.F.P. i que ha estat presentat als responsables de RR.HH. de l’ajuntament amb data 1 d’octubre d’enguany a la mesa general de negociació.

Per aclarir qualsevol dubte estem a la vostre disposició.


ESBORRANY 28/9/12
PROPOSTA D’APLICACIÓ D’UN COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT I DEL
COMPLEMENT D’ASSISTÈNCIA 2012, I D’ALTRES MESURES CONTEMPLADES
EN L’ACORD D’ABRIL 2012, SIGNAT ENTRE L’AJUNTAMENT I LES
ORGANITZACIONS SINDICALS ATENENT AL RD 20/2012 I LA LLEI GENERAL
DE PRESSUPOSTOS DE L’ESTAT (LLPGE 2012)
PRODUCTIVIDAD 2012/2013
El RD 20/2102 deixa en suspensió la paga extra de Nadal DE 2012 i la Circular del
MAP afirma que les retribucions dels treballadors del 2011 i del 2012 han de ser les
mateixes un cop deduïda la paga extraordinària de Nadal.
L’Ajuntament de Badalona durant l’any 2012 ha aplicat diferents mesures que en el seu
conjunt representen una disminució del Capítol 1 de despeses de personal d’entorn al
1.200.0000 euros per sobre de la quantitat que representa allò que preveu el RD
20/2012.
En aquest sentit, entenem que aquestes mesures s’haurien de revisar per evitar un doble
impacte negatiu en les retribucions dels treballadors i per això, proposem:
PRIMER: Destinar a complement de productivitat per l’any 2012 una quantitat no
inferior a 1.200.000 euros que seria abonada la primera quinzena de desembre.
SEGON: Sol·licitar l’avançament a la primera quinzena del mes de gener de 2013, de
l’abonament del Complement d’assistència (900.000 / 950.000 Euros) corresponent a
l’any 2012, i que l’acord Ajuntament Sindicat, preveu que s’aboni el mes de febrer.
Aquesta mesura pretén reduir l’impacte negatiu que sobre les carreges familiars tindria
el no abonament de la paga extraordinària de Nadal.
APLICACIÓ DE LA JORNADA 37.5 HORES
Prèviament a la determinació de l’aplicació en allò previst per la LLGPE 2012 respecte
de la jornada laboral, caldrà:
· Concretar la quantia d’hores anuals que s’hauran de realitzar d’acord amb les
diferents jornades existents actualment.
· Determinar les hores que s’hauran de destinar per cobrir les necessitats dels
serveis d’acord amb aquest canvi de jornada: formació professional, flexibilitat
horària, borsa d’hores...etc
Com a criteri general es proposa:
· Establir una jornada ordinària de 37,5 hores a tots els treballadors que
actualment realitzen 1.500 hores anuals. Aquesta jornada serà intensiva de
matins durant tot l’any i seran objecte de negociació els criteris per a la seva
aplicació.
· Revisar, d’acord amb aquest canvi, els criteris de flexibilitat horària per tal de
facilitats les diferents necessitats de conciliació de la vida laboral i familiar...etc
· Destinar una quantitat no inferior a 450.000 euros per poder aplicar aquesta
mesura que representa modificació de funcions i que haurà de ser negociada amb
la representació sindical. S’haurà d’aplicar amb criteris d’equitat i de
proporcionalitat en el ben entès que no comporta cap increment de les
retribucions en deixar sense efecte la prolongació de jornada.
Proposar la creació d’un Plus d’una (1) jornada partida, equivalent a la que ja te
contemplada la Guàrdia Urbana, per a tots aquells llocs de treball que per necessitat de
servei sigui necessari fer una jornada partida d’una tarda a la setmana.
APLICACIÓ DEL RD 20/2012 REFERENT A LA INCAPACITAT TEMPORAL (IT)
1.- Complementar la prestació d’IT per contingències comunes dels empleats públics
municipals inclosos en l’àmbit d’aplicació del Acord-Conveni de l’Ajuntament de
Badalona, sotmès al règim de la Seguretat Social com el sotmès a un règim especial de
mutualisme administratiu, amb els topalls màxims permesos pel Reial Decret Llei
20/2012, d’acord amb el detall següent:
a) Els 3 primers dies d’IT, complementar la prestació fins arribar al 50% de les
retribucions fixes i periòdiques percebudes durant el mes anterior al de la
situació d’IT.
b) Del 4 al 20 dia d’IT, ambdós inclosos, complementar la prestació fins arribar
al 75% de les retribucions fixes i periòdiques percebudes durant el mes anterior
al de la situació d’IT.
c) A partir del dia 21 d’IT i durant tot el període d’IT, complementar la prestació
fins arribar al 100% de les retribucions fixes i periòdiques percebudes durant el
mes anterior al de la situació d’IT.
2.- En el supòsit d’IT per contingències professionals es percebrà el 100% de les
retribucions fixes i periòdiques percebudes durant el mes anterior al de la situació d’IT
durant tot el període d’IT.
3.- Les prestacions que derivin de situacions d’incapacitat temporal que es produeixin
en el següents supòsits: Hospitalització, intervenció quirúrgica, durant l’embaràs, les
motivades per una situació de violència de gènere, càncer o altre malaltia recollides en
el llistat annex al RD 1148/2011, de 29 de juliol, es complementaran fins arribar a un
100% de les retribucions fixes i periòdiques percebudes durant el mes anterior, durant
tot el període de durada de la incapacitat temporal.”
No obstant la part sindical manifesta la seva disconformitat amb el Decret i es reserva
les actuacions legals contra el mateix.
ALTRES CONDICIONS
No amortització de cap plaça ocupada
Renovació automàtica del contracte dels rellevistes una vegada es produeixi la jubilació
del rellevat.
Ampliació dels contractes de relleu que estan per sota del 100% a aquest percentatge.

Entrades populars d'aquest blog

La CCOOtorra de febrer de 2024

Ja teniu disponible la CCOOtorra de febrer de 2024 dedicada als «Temps Moderns». En aquest número hi trobareu informació sobre l'estat de l'estabilització, la Promoció Interna, els endarreriments, la RLlT, els Riscos Psicosocials, entre els següents articles: Editorial: Llums i ombres de la gestió municipal i la negociació La plantilla base no és prioritària per al govern municipal Com aprofundir en el Pla de Riscos Psicosocials? Solidaritat amb el poble palestí: aturem el genocidi! La secció de «CCOOtorreig, la CCOOtorra fa safareig» Podeu descarregar-la en el següent enllaç: La CCOOtorra de febrer de 2024

La CCOOtorra número extraordinari «The Office»

Ja teniu disponible el número extraordinari de la CCOOtorra «The Office», un número molt especial en format de còmic o petita novel·la gràfica per a reflexionar sobre la utilitat del sindicalisme de classe. Esperem que la trobeu útil i divertida! Podeu descarregar-la en el següent enllaç: La CCOOtorra número extraordinari «The Office» (PDF)

Comunicat: Contra la violència masclista, #NOEsteuSoles

CCOO de l'Ajuntament de Badalona expressem el nostre suport al Comitè de Mares de víctimes de violència sexual a Badalona i fem una crida a la participació en l’acte del 15 de juny de 2023. En els últims mesos diverses noies han sofert violacions grupals en els banys del Centre Comercial Màgic de Badalona. Setmana rere setmana surten a la llum pública nous casos que posen al descobert la preocupant magnitud d’una realitat que fins ara s’havia mantingut oculta. Constatem, amb horror, que la maquinària institucional no ha estat prou eficient en la prevenció d’aquestes agressions i en l'auxili que s'hauria d'haver prestat a les víctimes. CCOO tornem a manifestar el nostre rebuig frontal a aquestes brutals agressions i al masclisme que les empara i justifica. Denunciem que la manca de recursos humans i materials dels serveis socials municipals i del servei municipal especialitzat són un factor que condiciona molt negativament la capacitat de portar a terme el treball ed