AL·LEGACIONS DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE L’AJUNTAMENT DE BADALONA AL PRESSUPOST PER A L’ANY 2012 APROVAT PEL PLE MUNICIPAL DE 28 FEBRER DE 2012
Des de la secció sindical de CC.OO. entenem que el pressupost aprovat inicialment pel Ple Municipal no s’ajusta a la situació actual. Tenint en compte que aquest pressupost està basat en el Pla Econòmic i Financer (en endavant PEF) aprovat en data 29 de novembre de 2011 no inclou determinades mesures econòmiques aprovades recentment pel govern estatal i la pròpia corporació local, i que podrien condicionar tant els capítols de ingressos com de les despeses. Per aquest motiu volem presentar al·legacions en els següents termes:
AL·LEGACIÓ PREVIA
Que la partida pressupostaria referida al capítol 1 del pressupost de 2012, no s’ajusta a la previsió del Pla Econòmic i Financer aprovat per acord de ple de l’ajuntament de data 29 de novembre de 2011.
Al·legació:
Demanem per tant que es procedeixi a les modificacions pressupostaries del capítol 1, adequant la quantitat recollida al pressupost (50.771.981,78 euros) a la quantitat referida al PEF (51.334.000 EUROS).
AL·LEGACIONS EN EL CAPÍTOL D’INGRESSOS
• La previsió d’ingressos que estableix el PEF per impostos no recull l’increment del 10% de l’IBI aprovat pel Consell de Ministres, quantitat que representa aproximadament uns 4 milions d’euros d’ingressos addicionals anuals.
• El PEF preveu el retorn a l’Estat de 23 milions d’euros per l’excés que va avançar corresponents als anys 2008 i 2009 l’Estat Espanyol, sobre la previsió de recaptació per IRPF, IVA, etc. Aquesta quantitat, en comptes de retornar-la en 5 anys ara es pot retornar en 10. Això representa reduir anualment 2,3 milions d’euros les despeses financeres.
• El PEF tampoc contempla l’increment econòmic en l’avançament de les aportacions de l’Estat per recaptació d’impostos previst pel 2012, com a conseqüència de la pujada de l’IRPF.
• El PEF no comptabilitza tampoc l’avançament de 3 milions d’euros per la cessió a la DIBA de la gestió de tributs, etc… a banda d’una possible millora en la recaptació deguda a la capacitat recaptatòria de la Diputació.
Al·legació:
Totes aquestes novetats generen un nou escenari que permet complir amb l’objectiu de dèficit sense que es vegin reduïdes les retribucions dels treballadors, i a més, incrementar la despesa corrent uns 10 milions d’euros addicionals anuals, actualment no comptabilitzats en el PEF.
Demanem per tant, que es tinguin en compte tots aquests nous elements, incloent-los al pressupost de 2012.
AL·LEGACIONS EN EL CAPÍTOL DE DESPESES
• Reducció d’un 5 % aproximadament del sostre de despesa corrent previst en el PEF per a l’any 2012, la qual cosa podria representar fins a 2 milions d’euros.
• Reducció dels càrrecs eventuals fins un màxim equiparable a altres municipis amb característiques similars a Badalona.
• Eliminació de les aportacions als grups municipals: (120.000 euros)
• Adequació de les retribucions per assistències a comissions i plens municipals dels càrrecs polítics, al preu hora extraordinària recollit en el Decret d’actualització de retribucions de la corporació per a l’any 2011.
• L’aplicació del Nou Organigrama hauria de generar una simplificació de l’organització i conseqüentment l’amortització de diversos llocs, la qual cosa comportaria una reducció de les despeses del capítol 1.
• Amortització de places per jubilacions pel període 2012-2014. (150.000 euros per any)
• Procés d’incentivació de jubilacions anticipades.
• Promoció de les jubilacions dels treballadors majors de 65 anys que encara no s’hagin jubilat.
• Procés de funcionarització voluntari: (200.000 euros).
• Eliminació del complement prolongació jornada dels llocs de treball que tinguin contemplada la dedicació exclusiva en la seva valoració (100.000 euros).
• Eliminació del factor multiplicador de comandament del complement d’especial rendiment.
Al·legació:
Aquestes consideracions, que no s’han tingut en compte, permetrien redistribuir les despeses de manera que l’afectació directa a les retribucions dels treballadors en els conceptes de productivitat no signifiqués una modificació respecte a les quantitats aprovades pel 2011.
Volem recordar a l’equip de govern i al ple, que s’han obviat en aquest pressupost les quantitats en les partides dedicades a ajuts socials i dels complements de productivitat (assistència i especial rendiment) pactats en conveni col·lectiu, i això podria entendres com un incompliment de conveni susceptible de posar-lo en coneixement de la jurisprudència laboral.
Badalona, 15 març 2012.
Des de la secció sindical de CC.OO. entenem que el pressupost aprovat inicialment pel Ple Municipal no s’ajusta a la situació actual. Tenint en compte que aquest pressupost està basat en el Pla Econòmic i Financer (en endavant PEF) aprovat en data 29 de novembre de 2011 no inclou determinades mesures econòmiques aprovades recentment pel govern estatal i la pròpia corporació local, i que podrien condicionar tant els capítols de ingressos com de les despeses. Per aquest motiu volem presentar al·legacions en els següents termes:
AL·LEGACIÓ PREVIA
Que la partida pressupostaria referida al capítol 1 del pressupost de 2012, no s’ajusta a la previsió del Pla Econòmic i Financer aprovat per acord de ple de l’ajuntament de data 29 de novembre de 2011.
Al·legació:
Demanem per tant que es procedeixi a les modificacions pressupostaries del capítol 1, adequant la quantitat recollida al pressupost (50.771.981,78 euros) a la quantitat referida al PEF (51.334.000 EUROS).
AL·LEGACIONS EN EL CAPÍTOL D’INGRESSOS
• La previsió d’ingressos que estableix el PEF per impostos no recull l’increment del 10% de l’IBI aprovat pel Consell de Ministres, quantitat que representa aproximadament uns 4 milions d’euros d’ingressos addicionals anuals.
• El PEF preveu el retorn a l’Estat de 23 milions d’euros per l’excés que va avançar corresponents als anys 2008 i 2009 l’Estat Espanyol, sobre la previsió de recaptació per IRPF, IVA, etc. Aquesta quantitat, en comptes de retornar-la en 5 anys ara es pot retornar en 10. Això representa reduir anualment 2,3 milions d’euros les despeses financeres.
• El PEF tampoc contempla l’increment econòmic en l’avançament de les aportacions de l’Estat per recaptació d’impostos previst pel 2012, com a conseqüència de la pujada de l’IRPF.
• El PEF no comptabilitza tampoc l’avançament de 3 milions d’euros per la cessió a la DIBA de la gestió de tributs, etc… a banda d’una possible millora en la recaptació deguda a la capacitat recaptatòria de la Diputació.
Al·legació:
Totes aquestes novetats generen un nou escenari que permet complir amb l’objectiu de dèficit sense que es vegin reduïdes les retribucions dels treballadors, i a més, incrementar la despesa corrent uns 10 milions d’euros addicionals anuals, actualment no comptabilitzats en el PEF.
Demanem per tant, que es tinguin en compte tots aquests nous elements, incloent-los al pressupost de 2012.
AL·LEGACIONS EN EL CAPÍTOL DE DESPESES
• Reducció d’un 5 % aproximadament del sostre de despesa corrent previst en el PEF per a l’any 2012, la qual cosa podria representar fins a 2 milions d’euros.
• Reducció dels càrrecs eventuals fins un màxim equiparable a altres municipis amb característiques similars a Badalona.
• Eliminació de les aportacions als grups municipals: (120.000 euros)
• Adequació de les retribucions per assistències a comissions i plens municipals dels càrrecs polítics, al preu hora extraordinària recollit en el Decret d’actualització de retribucions de la corporació per a l’any 2011.
• L’aplicació del Nou Organigrama hauria de generar una simplificació de l’organització i conseqüentment l’amortització de diversos llocs, la qual cosa comportaria una reducció de les despeses del capítol 1.
• Amortització de places per jubilacions pel període 2012-2014. (150.000 euros per any)
• Procés d’incentivació de jubilacions anticipades.
• Promoció de les jubilacions dels treballadors majors de 65 anys que encara no s’hagin jubilat.
• Procés de funcionarització voluntari: (200.000 euros).
• Eliminació del complement prolongació jornada dels llocs de treball que tinguin contemplada la dedicació exclusiva en la seva valoració (100.000 euros).
• Eliminació del factor multiplicador de comandament del complement d’especial rendiment.
Al·legació:
Aquestes consideracions, que no s’han tingut en compte, permetrien redistribuir les despeses de manera que l’afectació directa a les retribucions dels treballadors en els conceptes de productivitat no signifiqués una modificació respecte a les quantitats aprovades pel 2011.
Volem recordar a l’equip de govern i al ple, que s’han obviat en aquest pressupost les quantitats en les partides dedicades a ajuts socials i dels complements de productivitat (assistència i especial rendiment) pactats en conveni col·lectiu, i això podria entendres com un incompliment de conveni susceptible de posar-lo en coneixement de la jurisprudència laboral.
Badalona, 15 març 2012.