Els
representants de l’Ajuntament de Badalona i els representants dels
sindicats, Plataforma Sindical Unitària
(PSU), Comissions Obreres (CCOO),
Unió General de Treballadors (UGT ), Sindicat de Funcionaris de Policia – CSL (SFP) i amb la presència del sindicat Professional de Policies
Municipals d’Espanya- Catalunya (SPPME- CAT), convenen el següent
ACORD
Amb l’objectiu d’acomplir les disposicions establertes en el Pla
Econòmic i Financer de l’Ajuntament de Badalona aprovat per acord de Ple de 29
de novembre de 2011, i en l’estricte compliment de les disposicions establertes
pel RDL 10/2011 de 30 de desembre, el
Regidor d’Hisenda i RI confecciona les instruccions referides que condueixen a
convenir diferents determinacions de racionalització i ordenació de
retribucions complementàries del personal empleat/da i de la plantilla de
personal funcionari i laboral al servei de l’Ajuntament de Badalona.
Com a resultat d’aquestes fase de negociació en el sí de mesa general de
representants del personal funcionari i personal laboral, conforme les
prescripcions establertes en l’article 36 de l’EBEP, en resulta el següent acord de forma unànime
que refereix al Pla d’Ordenació de Recursos Humans al servei de l’Ajuntament de
Badalona amb les condicions següents:
I. Racionalització i
ordenació de retribucions complementàries, complements de productivitat.
De conformitat amb el marc normatiu vigent i sota els condicionats
econòmics establerts en el Pla econòmic i financer de l’Ajuntament de Badalona,
s’estableix que les retribucions bàsiques i complementàries del personal al
servei de l’Ajuntament no pateixen cap
increment respecte de les retribucions actualment vigent i assignades.
Respecte de les retribucions complementàries referides i exclusivament
pel que respecte el complement de productivitat, s’estableix la següent
racionalització i ordenació:
·
Modificació del criteri del complement de
productivitat prolongació de jornada:
La modificació del criteri d’assignació d’aquest
complement de productivitat que contindrà les següents especificacions:
Ø Assignació retributiva de valor màxim mensual per
dotze mensualitats, d’acord amb la seva realització i en valors econòmics
màxims:
Grup A1 175,00 Euros
Grup A2 140,00 Euros
Grup C1 115,00 Euros
Grup C2 102,00Euros
Grup AP
93,00Euros
Ø Tractarà també de treball de prolongació de
jornada de 2.5 hores realitzat efectivament en horari de tarda, llevat casos
d’empleats/des amb treball a temps parcial.
Ø La realització d’aquesta prolongació de
jornada tindrà el seu propi control horari, a partir de l’16 d’abril de 2012.
Ø Aquest treball de prolongació de jornada de
2.5 hores respecte la jornada ordinària establerta en treball d’una sola tarda
a la setmana, es distribuirà de la següent forma:
-
Horari
tarda hivern, de 16 a
19 hores
-
Horari
tarda estiu, de 16 a
18,30 hores
L’excés d’horari que es realitzi dins de la
prolongació de jornada d’hivern, els empleats el podran compensar al llarg de
la setmana, durant la realització de la seva jornada ordinària de treball, dins
dels marges de flexibilitat aprovats per calendari laboral.
Ø Aquest treball haurà de ser efectiu i es
deduirà la part proporcional que correspongui per treball tarda de 2.5 hores
deixada de realitzar i que no hagi estat recuperada en el terme de 4 setmanes.
Aquesta deducció s’aplicarà sempre sense cap causa d’exempció i descompte
semestral, llevat de causes no subjectes a la pròpia voluntat de l’empleat/da i
valorada per la comissió de seguiment.
Ø Assignació d’aquesta realització de treball de
prolongació de jornada i la seva assignació retributiva per raons
organitzatives i de servei justificades i aprovades per la Regidoria d’Hisenda i RI
atenent el personal que a data de 28 de febrer de 2012 gaudia de l’assignació
d’aquest complement vigent.
Ø Queden exclosos d’aquesta realització de
prolongació de jornada i assignació individual els empleats/des que ocupin
llocs de comandament de nivell de CD 28 en endavant i també lloc de treball
tècnic de nivell de CD 28 en endavant.
Ø L’acceptació i renuncia de la realització de
la prolongació de jornada i la seva assignació retributiva serà sempre voluntària
per part de l’empleat/da, amb preavís de 15 dies.
Ø Creació d’una comissió de seguiment de
l’assignació retributiva individual i seguiment d’incidències formada per 2
representants dels empleats/des i pel coordinador de l’àrea d’Hisenda i RI i
el/la cap de serveis de RH.
·
Modificació transitòria i puntual del
complement d’assistència i el complement especial rendiment.
Per l’exercici 2012 i a fi i efecte de treballar en la
posada en marxa de la racionalització dels conceptes retributius del personal
funcionari i laboral i dotar-los del contingut conceptual previst en la
normativa retributiva establerta en els articles 21 i ss de l’EBEP i en
especial iniciar els tràmits d’integració en els conceptes retributius de
valoració de llocs de treball , s’estableix el següent:
Ø S’acorda deixar sense efectes l’assignació
retributiva de meritament econòmic previst pel mes d’agost de 2012 del
complement de productivitat, complement d’assistència.
Ø Modificar puntualment i transitòriament el
criteri d’assignació del complement de productivitat especial rendiment per
l’exercici 2012 i en el seu cas també per l’exercici 2013, en el cas que s’hagi
de mantenir aquesta assignació retributiva, mentre s’inicien els treballs
d’ordenació i valoració en el sí de la comissió tècnica de valoració de llocs
de treball.
Ø Aquesta modificació puntual i transitòria contindrà les següents especificacions:
·
Per
l’exercici de 2012 el complement de productivitat, complement especial
rendiment, retribuirà l’especial dedicació a tot el personal al servei de
l’Ajuntament a partir de l’1 d’abril de
2012. Es retribuirà l’especial dedicació
realitzada al llarg de tot aquest any 2012.
·
Aquest
complement retribuirà amb una assignació de valor econòmic de màxim mensual per
import de 105, 00 Euros a partir de l’1 d’abril de 2012.
·
Aquest
valor econòmic de màxim mensual serà de
115,00 Euros a partir de l’1 de gener de 2013.
·
El factor
Q, d’aquest complement de productivitat, tindrà aquest valor econòmic
referenciat amb venciment econòmic mensual.
·
Es deixa
sense efectes els factor G, CG i CC d’aquest
complement per aquests exercicis 2012 i 2013.
·
Aquest
complement no tindrà cap deducció en l’exercici 2012 i 2013 motivat pel seu
caràcter transitori i extraordinari d’assignació mentre es realitzen els
treballs de valoració retributiva en el sí de la comissió tècnica de valoració
de llocs de treball.
·
Aquest
complement només tindrà el caràcter proporcional en el cas de personal amb
treball a temps parcial.
·
L’increment
del valor econòmic màxim per a l’exercici 2013, en relació al valor màxim
referenciat per l’exercici 2012, subjau a la condició suspensiva que suposi
l’assoliment dels ingressos pressupostats per l’exercici 2012 en el marge d’un
+/- 5%.
Ø Per l’exercici 2013 es crearà un sol concepte
retributiu de complement de productivitat, al marge del complement de
productivitat prolongació de jornada i de la vigència puntual que pugui tenir
el criteri especial rendiment modificat en el paràgraf anterior. Aquest nou
concepte que partirà dels criteris bàsics de l’actual complement d’assistència
aplicable a tot el personal en tot l’exercici 2012, tindrà les següents
especificacions:
·
Aquest
nou concepte tindrà un valor econòmic global pressupostari de 950.000 Euros.
·
Aquesta
quantia global per aquest exercici 2013 es veu condicionada a l’assoliment dels
ingressos pressupostaris per l’exercici 2012 en un marge +/- del 5%. En el
supòsit que no s’arribés a aquest import, la dotació econòmica seria de 900.000
euros.
·
Aquest
criteri nou contindrà les especificacions referides a l’assistència del
personal en l’exercici 2012 i s’assignarà de forma individual en el primer
trimestre de 2013, mes de febrer de 2013.
·
S’acorda
la creació d’una comissió de seguiment encarregada del desenvolupament i
reglamentació d’aquest complement d’assistència.
II.- Ordenació i
racionalització dels ajuts socials i beques
Es preveu la dotació del fons social previst pel conveni col·lectiu i
pacte de condicions per a l’exercici 2012 d’una quantia de 120.000 euros sota
la condició suspensiva de la renúncia, total o parcial, que pugui resultar dels
diferents grups polítics municipals.
També es preveu, en el seu cas, dotar el fons social d’una quantia
condicionada a l’existència a 31 de desembre de 2012 de romanent en l’execució
del capítol I per aquest exercici.
Es preveu que la comissió mixta en el període dels mesos d’octubre -
novembre de 2012 es reuneixi per al control i seguiment de l’assignació
d’aquest fons.
III. Principi d’estabilitat
de l’ocupació
S’estableix el principi d’estabilitat en l’ocupació del personal al
servei de l’ajuntament de Badalona a fi efecte de mantenir l’estructura de
recursos humans factible i raonable per
donar cobertura als serveis bàsic i administratius que presta a l’Ajuntament.
S’estableix la planificació en seu de comissió mixta per endegar els
processos de consolidació d’ocupació temporal a partir de mitjans de l’exercici
2013 i al llarg de l’exercici 2014.
L’aprovació de la
Plantilla per aquest exercici 2012 preveu la seva ordenació
de places de personal funcionari i laboral mitjançant l’amortització de les
places vacants, funcionari i laborals, que sobrevenen amb motiu de jubilacions
i de places vacants, funcionari i laboral, a raó de la nova ordenació
administrativa dels diferents serveis, i de conformitat amb el nou organigrama
municipal aprovat .
D’acord amb del decret de 24/11/2004 d’incorporació de personal no
permanent, el personal que finalitza la seva relació professional integrarà de
forma automàtica les borses d’ordenació curriculars que gestiona el servei de
RH per tal de fer front a les necessitats urgents i immediates d’incorporació
de personal no permanent.
IV.- Pla de Funcionarització
La plantilla i el quadre laboral per aquest exercici 2012 preveu
l’inici dels processos extraordinaris i únics de funcionarització a l’empara de
la doctrina del Tribunal Constitucional, que d’acord amb les disposicions
constitucionals preveu la condició i règim funcionarial per al personal al
servei de les administracions.
Tal i com ja s’ha anat adaptant la RLT amb les precedents modificacions substancials
de 2006 i 2008 es preveu, ara, a l’igual que han realitzat altres
administracions iniciar els processos de funcionarització de personal laboral indefinit
fix.
Aquests processos tindran en tot cas caràcter voluntari per al personal
afectat i la no participació no causarà cap menysteniment en la seva condició.
Els processos s’iniciaran en el mes d’abril de 2012 i es projectaran en
una fase final en la primera part de l’exercici 2013.
V.- Principi de restabliment
de l’equilibri retributiu
S’estableix el principi de restabliment de l’equilibri retributiu al
personal al servei de l’Ajuntament en el marc normatiu que el faci efectiu en
el decurs dels exercici 2013
a 2015 i de conformitat amb els acords de condicions
retributives, que han perdut el seus efectes, aprovats per AP de 28/10/2008 i
AP 25/01/2011,
Aquest pla i les seves condicions retributives garanteixen el compromís
de manteniment de les retribucions i es vincula qualsevol modificació a la
negociació col·lectiva prèvia.
VI.- Execució
S’estableix la conformitat per part de la mesa general de negociació
mitjançant aquest acord en la tramitació i amb caràcter urgent, en el seu cas, dels
expedients administratius i propostes d’acord que hagi d’endegar la regidoria
d’Hisenda i RI per tal que puguin ser aplicades les precedents
condicions del pla en els seus termes acordats.
Badalona, 26 de març de 2012
Representants de l’Ajuntament,
Ramón Riera Macia
Regidor de l’àrea d’Hisenda i RI
Xavier Panareda Adelantado
Coordinador de l’àrea d’Hisenda
i RI
Representants de les
Organitzacions Sindicals
PSU
Pedro Lopez Cayuela
Vicente Blasco Perez de Tudela
CCOO
Miguel Navarro Erenas
Xavier Crego Carreira
Carmen Lucena Serrano
Juan Rodriguez Hernandez
SFP
Emilio Ruiz Carmona
Oscar Parada Pérez
SPPME- CAT (en qualitat de
sindicat present)
Oriol Pons Casanovas
Alba Gasca Subiron